- HU
- EN
- RO
Erasmus személyzeti mobilitási szabályzat
Primary tabs
You are here
Regulation type | Regulation |
---|---|
Internal/External | Internal |
Valid from | Friday, January 1, 2021 - 00:00 |
Responsable body | Committee for Awarding Scholarships |
Regulation articles
Art. 1 |
1. Általános rendelkezésekAz Erasmus+ mobilitási program oktatási és képzési lehetőséget biztosít az uniós tagállamokban és a programhoz társult harmadik országokban, valamint a programhoz nem társult harmadik országokban működő felsőoktatási vagy szakmai jellegű intézményekben (ez utóbbi lehet a munkaerőpiacon vagy az oktatás, a képzés, az ifjúság, a kutatás és az innováció területén tevékenykedő állami vagy magán intézmény, pl. vállalkozás, közintézmény, kereskedelmi kamara, non-profit szervezet, alapítvány, egyesület, kutatóközpont, könyvtár, pályaválasztási tanácsadó szerv stb.). › adminisztratív személyzet, oktatói személyzet, mobilitás › administrative personnel, teacher |
|
Art. 2 |
Az Erasmus+ mobilitási programban részt vehetnek a KPTI képzésében részt vevő oktatók, illetve egyéb adminisztratív munkakörben dolgozó munkatársak. › adminisztratív személyzet, oktatói személyzet |
|
Art. 3 |
A mobilitások célja: a résztvevők személyes és szakmai fejlődésének elősegítése, készségeik és gyakorlati tudásuk fejlesztése, továbbképzés, tapasztalatcsere, bevált gyakorlatok átvétele, az intézményi együttműködés és a gazdasági szférával kialakított kapcsolatok erősítése. › mobilitás |
|
Art. 4 |
Az Erasmus+ mobilitási programban való részvétel pályázás útján történik. A mobilitási pályázatok kiírását a Rektori Hivatal keretén belül működő Erasmus+ Iroda javaslatára a KPTI Adminisztratív Tanácsa rendeli el. › mobilitás, mobilitás koordinátor, adminisztratív tanács, pályázat › Administrative Council › rector |
|
Art. 5 |
2. Értelmező rendelkezésekA.N.P.C.D.E.F.P.: Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale – Oktatási és Szakképzési Közösségi Programok Országos Ügynöksége, amely az Európai Bizottság felkérésére Romániában végrehajtja az Erasmus+ programot, dönt az intézmények által megpályázott projektek támogatási összegeiről és az ösztöndíjak mértékéről, ellenőrzi a program megvalósítását. |
|
Art. 6 |
Pályázatelbíráló Bizottság: A felsőoktatási munkatársak Erasmus+ mobilitási pályázatait a Pályázatelbíráló Bizottság (PEB) bírálja el. A Bizottságot a rektor nevezi ki. A PEB megbízása egy pályázatelbírálási ciklus idejére terjed ki. A Bizottságnak minimum 3 tagból kell állnia, akik a megpályázott mobilitásban érintett személyek intézeti szerepkörét képviselik (oktató és/vagy adminisztratív személyzet). › pályázat, Erasmus+-ösztöndíj › rector |
|
Art. 7 |
A Bizottsághoz társul továbbá az intézményi mobilitás koordinátor, aki a PEB keretén belül titkári feladatot tölt be, felel a jegyzőkönyvezésért és a pályázás folyamatának adminisztratív lebonyolításáért. › Committee for Awarding Scholarships |
|
Art. 8 |
A PEB és a pályázó személyek között nem állhat fenn összeférhetetlenség. Erről a PEB minden tagjának jegyzőkönyvben nyilatkoznia kell. Az összeférhetetlenség kitétel nem vonatkozik a PEB-ban titkári feladatot betöltő intézeti mobilitási koordinátorra. |
|
Art. 9 |
Az PEB feladatai: az Erasmus+ oktatási és képzési mobilitási pályázatok elbírálása, a pályázatok elbírálásának alapját képező pontrendszer érvényesítése, a szükség szerinti módosítási javaslatok Adminisztratív Tanács elé terjesztése. A PEB javaslatot tehet az Adminisztratív Tanácsnak a pályázati pontrendszer általános revíziójára vonatkozóan is. |
|
Art. 10 |
Intézeti mobilitási koordinátor: A KPTI-ben az Erasmus és más típusú mobilitások lebonyolításáért felelős személy, aki erre az Intézet Szenátusa által megbízást kapott. › mobilitás koordinátor |
|
Art. 11 |
Résztvevő / Participant: a KPTI azon alkalmazottja, aki nyertes Erasmus+ mobilitási pályázattal rendelkezik, és ennek következtében mobilitáson vesz részt. |
|
Art. 12 |
A fizikai mobilitás időtartama / periódusa: a fogadó intézményben végzett mobilitási tevékenység időtartama; támogatási szerződés szerint a mobilitási periódus kezdőnapja az első nap, amikor résztvevőnek jelen kell lennie a fogadó intézményben, és zárónapja az utolsó nap, amikor a résztvevőnek jelen lennie a fogadó intézményben. A mobilitás periódusa nem foglalja magába utazási napokat. |
|
Art. 13 |
Ösztöndíj / Grant: Támogatási összeg, amelynek sarokszámait az Európai Bizottság (EB) ajánlására az A.N.P.C.D.E.F.P. határozza meg, és amelyet az adott pályázati felhívás tartalmaz. Az ösztöndíj mértéke függ a mobilitás periódusától, a fogadó országtól és a távolságtól. Az ösztöndíj kizárólag fizikai mobilitás esetén folyósítható, feltétele a fogadó intézményben való személyes jelenlét. |
|
Art. 14 |
A felsőoktatási munkatársak ösztöndíjának két összetevője van: napi megélhetési támogatás és utazási támogatás. A napi megélhetési támogatás a fogadó ország szerint kerül meghatározásra, és a nem zero grant-típusú fizikai mobilitási napokra jár. Támogatott és zero grant-típusú napokat is magába foglaló fizikai mobilitás esetén a támogatott periódus nem lehet rövidebb, mint az adott mobilitástípus program által meghatározott minimális időtartam. |
|
Art. 15 |
Amennyiben a fogadó intézmény a KPTI-től 500 kmnél nagyobb távolságra esik, a résztvevő a támogatott mobilitási napokon felül egy utazási napra is jogosult megélhetési támogatást kapni. |
|
Art. 16 |
Az utazási támogatás a KPTI székhelye (Kolozsvár) és a fogadó intézmény közötti egyirányú út távolsága alapján kerül kiszámításra, amelyet az EB által biztosított távolság kalkulátor határoz meg (http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/tools/distance_en.htm). Az utazási támogatás mértéke eltérő lehet standard utazás és ún. „zöld utazás” (green travel) esetén. |
|
Art. 17 |
Az ösztöndíj a támogatási szerződésben foglaltak szerint kerül kifizetésre, rendszerint két részletben, banki átutalással (az első részlet a kiutazás előtt, a második részlet elszámolás után), a résztvevő euró pénznemben megnyitott folyószámlájára. |
|
Art. 18 |
Az ösztöndíjnak nem szükséges fedeznie a kint tartózkodás során felmerülő összes költséget. Azt a résztvevőnek esetenként más forrásokból kell kiegészítenie. |
|
Art. 19 |
Az Erasmus+ ösztöndíj Európai Uniós támogatásnak minősül, ezért nem fordítható más Európai Uniós programokból is finanszírozott kiadások fedezésére. A mobilitási periódus ideje alatt más Európai Uniós támogatás nem vehető igénybe. |
|
Art. 20 |
Amennyiben a mobilitás megkezdésének időpontjáig nem érkezik be a támogatás összege a KPTI számlájára az A.N.P.C.D.E.F.P. részéről, a KPTI fenntartja a jogot, hogy kiutazás előtt a támogatási szerződésben feltüntetett ösztöndíj összegének egy belső határozatban megállapított töredékét utalja át a résztvevő számára. |
|
Art. 21 |
Zero grant-típusú mobilitás: Ösztöndíj nélküli mobilitás, amely önfinanszírozáson alapul. |
|
Art. 22 |
Uniós tagállamok és a programhoz társult harmadik országok (korábban: programországok): részt vehetnek az Erasmus+ program összes pályázattípusában. A programhoz társult harmadik országok: Észak-Macedónia, Izland, Liechtenstein, Norvégia, Törökország, Szerbia, illetve bármely más ország, amelyet az Erasmus+ program a későbbiekben ebbe a kategóriába sorol. A programországok közötti felsőoktatási mobilitási tevékenységek az új Erasmus+ programon belül a KA131-es megjelölést viselik. |
|
Art. 23 |
A programhoz nem társult harmadik országok (korábban: Partnerországok): külön meghatározott kritériumok szerint vagy feltételek mellett vehetnek részt az Erasmus+ program bizonyos pályázattípusaiban. Ezen országokkal folytatott felsőoktatási mobilitási tevékenységek az új Erasmus+ programon belül a KA171-es megjelölést viselik. |
|
Art. 24 |
MOB - elektronikus mobilitási nyilvántartó: a KPTI-ben a mobilitások adminisztrálására alkalmas, webes hozzáférésű elektronikus felület, amely tartalmazza a pályázat lebonyolításához szükséges anyagokat, mellékleteket, szerződéseket. Ezen keresztül valósul meg a pályázati időszakok meghirdetése, ezek elbírálása és követése. A mobilitás adatai innen kerülnek exportálásra és átvitelre az Erasmus+ Beneficiary Module nevű online platformra. A MOB applikáció elérési linkje: https://mob.proteo.hu. › mob.proteo |
|
Art. 25 |
Pályázati űrlap és mellékletek: a résztvevő a pályázás során a MOB-on keresztül elérhető elektronikus pályázati űrlapon jelöli meg a mobilitás tervezett helyszínét és időpontját. Ehhez az űrlaphoz rendeli hozzá elektronikus úton a pályázás során csatolandó mellékleteket. Ezek a mellékletek a pályázat meghatározott fázisaiban (pályázási időszak, mobilitás előtt, mobilitás alatt, mobilitás után) kerülnek leadásra, illetve feltöltésre a MOB elektronikus nyilvántartóba. |
|
Art. 26 |
Szakmai háttér (Career info): a pályázathoz csatolandó melléklet, amely tartalmazza a pályázó szakterületének megjelölését, régiségét, illetve a KPTI által meghatározott pályázati pontrendszeren belül elért pontszámot. |
|
Art. 27 |
Motivációs levél (Cover letter): A tervezett mobilitás rövid szövegszerű indoklása. |
|
Art. 28 |
Fogadólevél, meghívó, a fogadó intézmény részéről (Invitation): Dokumentum, amely igazolja, hogy a mobilitáson részt vevőt fogadja az adott intézmény, és visszaigazolja a mobilitás konkrét periódusát is. A fogadólevél lehet postai vagy elektronikus úton, hivatalos intézményi emailcímről (rektori hivatal, Erasmus koordinátori email) érkező formális irat. A meghívó levélnek minden esetben tartalmaznia kell az iratot kiállító személy nevét, elérhetőségét és funkcióját/beosztását a fogadó intézmény keretén belül. |
|
Art. 29 |
Fenntartható közlekedés, azaz „zöld utazás” / Green travel: az az utazás, amely az utazás fő részéhez („main part of the travel”) alacsony kibocsátású közlekedési eszközöket – úgymint autóbuszt, vonatot vagy közös autóhasználatot – vesz igénybe. A zöld utazást bizonyos esetekben a program kiegészítő támogatásban részesíti, a résztvevő nyilatkozata és az utazás megtörténtének bizonyítása alapján. A zöld utazásra vonatkozóan minden esetben azon Erasmus+ projekt Pályázati útmutatójának vonatkozó definíciója érvényes, amelyből kifizetésre kerül az adott zöld utazás. |
|
Art. 30 |
Erasmus+ mobilitási szerződés (munkaterv) / Mobility Agreement Staff Mobility for Teaching/Training: Hivatalos angol nyelvű háromoldalú megállapodás, az Erasmus+ támogatási szerződés kötelező melléklete, amely a résztvevő, a KPTI és a fogadó intézmény között jön létre a mobilitás megkezdése előtt. Tartalmazza többek között a mobilitás tervezett időintervallumát, a küldő és fogadó intézmény adatait, az oktatási/képzési program tartalmát (tanároknál a szakterületet, a képzési ciklust és az oktatási órák számát is), a mobilitás célját és várható eredményeit. A mobilitási szerződés egy nyomtatott példányára a KPTI igényt tart. |
|
Art. 31 |
Erasmus+ részvételi igazolás / Certificate of attendance: Angol nyelvű dokumentum, amely révén a fogadó intézmény hivatalosan igazolja, hogy a résztvevő részt vett a mobilitáson és teljesítette a munkatervet. Az okirat feltünteti a résztvevő nevét, a megvalósult mobilitás típusát, célját, konkrét periódusát, a fizikai mobilitás kezdő- és zárónapját. Az igazolás keltezése nem lehet korábbi, mint az utolsó mobilitási nap. |
|
Art. 32 |
Mobilitási bizonylat (Proof of mobility): A fogadó országba történt kiutazás releváns, hiteles bizonyítását szolgálja, amely az Erasmus+ támogatási szerződésbe foglalt programkövetelmény. A következő eredeti bizonylatokkal történhet: menetjegy, beszállókártya, üzemanyagnyugta, amely a mobilitás első napját közvetlenül megelőző utazási napon, vagy a mobilitás periódusa alatt, vagy a mobilitás utolsó napját közvetlenül követő utazási napon keletkezett a tranzitországok valamelyikében vagy a célországban (romániai üzemanyagnyugta nem fogadható el). Nem green travel esetén alternatív bizonyítékként elfogadható az eredeti szállásszámla is. Green travel esetén: a szállásszámla nem elfogadott alternatívája az utazás bizonyításának. Közös autóhasználat révén megvalósult zöld utazás esetében is minden résztvevőnek eredeti üzemanyagnyugtát kell bemutatnia. |
|
Art. 33 |
Élménybeszámoló (Personal report): minimum 1/2 oldalas, magyar nyelven megírt beszámoló a mobilitásról, amelyet az elszámolási dossziéval együtt kell benyújtani, illetve feltölteni a MOB webes felületére. A szerző rendelkezhet arról, hogy az élménybeszámoló szabadon közzétételre kerüljön az egyetem honlapjain, valamint az egyetem kiadványaiban, korlátlan ideig, a szerző nevének megjelölésével, promóciós és információs célokkal. Amennyiben a szerző nem járul hozzá a nyilvános közzétételhez, a beszámoló a MOB felületen a regisztrált felhasználók számára válik hozzáférhetővé. Tartalmi szempontok a beszámoló elkészítéséhez: az oktatási/képzési program rövid leírása (oktatóknál: kiknek tartott órát, mikor, előadások címe, diáklétszám), annak megvalósulási módja, szakmai beszélgetőtársak, a tanult/tapasztalt szakmai újdonságok és érdekességek, azon szakmai tapasztalatok és bevált gyakorlatok leírása, amelyeket a résztvevő hasznosítani tud az KPTI-ben végzett napi munkája során, rövid és hosszú távon, közvetlenül és közvetetten, a mobilitás megvalósítása során tapasztalt nehézségek és ajánlott bevált gyakorlatok, egyéb szakmai és szervezési tapasztalatok, javaslatok, észrevételek. |
|
Art. 34 |
Erasmus+ mobilitási támogatási szerződés (ösztöndíjszerződés) / Contract Financiar în cadrul programului Erasmus+ / Erasmus+ Grant Agreement: Román nyelvű kétoldalú megállapodás, amely a résztvevő munkatárs és a KPTI között jön létre és a feleknek az Erasmus+ mobilitási programmal kapcsolatos jogait és kötelezettségeit tartalmazza, leszögezi a mobilitás időtartamát és finanszírozási típusát, az ösztöndíj összegét, az ösztöndíj folyósításának módját és feltételeit. Magába foglalja, hogy a mobilitás mely fogadóintézményben fog megvalósulni. A szerződés a mobilitás megkezdése előtt jön létre, két példányban. A szerződést a résztvevő, a rektor, a gazdasági igazgató és a mobilitási koordinátor írják alá. Bármilyen módosítás kizárólag a felek által aláírt szerződéskiegészítés révén lehetséges. › general director, rector |
|
Art. 35 |
Online EU kérdőív / Raportul final al participantului (Chestionarul UE) / Participant Report Form: Online kitöltendő űrlap, amelynek beküldése egyben az ösztöndíj utolsó részlete kifizetésének előfeltétele is. A beszámoló kitöltésére felszólító meghívó a mobilitás befejezése utáni napokban érkezik a résztvevőnek a támogatási szerződésben feltüntetett elektronikus postaládájába. |
|
Art. 36 |
3. Felsőoktatási munkatársak Erasmus+ mobilitása: leírás, pályázás3.1. Felsőoktatási munkatársak oktatási célú Erasmus+ mobilitásának (STA) leírásaA felsőoktatási munkatársak Erasmus+ oktatási mobilitásának célja az uniós tagállamok és a programhoz társult harmadik országok vagy a programhoz nem társult harmadik országok felsőoktatási intézményeinek valamelyikében végrehajtott oktatási tevékenység, amely hozzájárul az oktató személyes és szakmai fejlődéséhez, és bővíti a partnerintézménnyel való együttműködést. › oktatói személyzet, oktató |
|
Art. 37 |
Konferencia részvételt és kutatási tevékenységet az Erasmus+ mobilitási projektek nem támogatnak. › kutatás |
|
Art. 38 |
A fogadó ország olyan felsőoktatási intézményében lehet oktatási tevékenységet folytatni, amellyel a mobilitás elkezdésének pillanatában a KPTI-nek az adott oktatási szakterületre érvényes Erasmus+ intézményközi egyezménye van. |
|
Art. 39 |
Az oktatási mobilitásnak olyan országban kell megvalósulnia, mely eltér mind a résztvevő állandó lakóhelyének, mind küldő intézményének országától. |
|
Art. 40 |
Az oktatási célú fizikai mobilitás minimális időtartama, amelybe az utazással töltött idő nem számít bele, uniós tagállamokban és a programhoz társult harmadik országokban lévő fogadó intézmény esetén 2 egymást követő munkanap, a programhoz nem társult harmadik országok esetén 5 egymást követő munkanap. Ha a mobilitás periódusa – utazási napok nélkül – 5 nap vagy ennél rövidebb, akkor az oktatási tevékenységnek minimum 8 óra oktatást kell magába foglalnia; ha a mobilitás periódusa hosszabb, mint 5 nap, akkor a töredék munkahétre számolt minimális oktatási óraszámnak arányban kell lennie az előírt 8 óra / 5 munkanap oktatási óraszámmal. |
|
Art. 41 |
Ha az oktatási mobilitás a fogadó intézmény oktatási időszakán kívül történik, akkor a fogadólevélnek/meghívónak tartalmaznia kell a konkrét oktatási típusú rendezvényt, alkalmat amelynek keretében sor kerül az órák megtartására (pl. nyári egyetem, nyelviskola, doktori iskola stb.). |
|
Art. 42 |
A mobilitás keretében megélhetési támogatás kizárólag a fogadó országban munkanapnak minősülő napokra adható; kivételes esetben a fogadó országban nem munkanapnak minősülő szabadnapokra, munkaszüneti napokra is adható megélhetési támogatás (pl. szombat, vasárnap, nemzeti ünnep), hogyha ezeken a napokon effektív munkavégzés történik a résztvevő részéről a fogadó intézmény keretében és kérésére (pl. oktatási óra levelező tagozatosok számára), és ezt az igénylést a fogadólevél vagy meghívó expliciten tartalmazza. |
|
Art. 43 |
Adott oktatási mobilitás lehet kombinált jellegű, abban az esetben, hogyha az oktatási tevékenység mellett olyan képzési tevékenységet is magába foglal, amely fejleszti az oktató pedagógiai és tanterv-fejlesztési készségeit („pedagogical and curriculum design skills”). Ez a specifikus képzési tevékenység feltüntetésre kerül a Mobility Agreement Staff Mobility for Teaching munkatervben is. Ilyen jellegű kombinált mobilitás esetén, ha a mobilitás periódusa 5 nap vagy ennél rövidebb, akkor az oktatási tevékenységnek minimum 4 óra oktatást kell magába foglalnia; ha a mobilitás periódusa hosszabb, mint 5 nap, akkor a töredék munkahétre számolt minimális oktatási óraszámnak arányban kell lennie a 4 óra / 5 munkanap oktatási óraszámmal. |
|
Art. 44 |
A finanszírozás típusától (ösztöndíjas, zero grant-típusú, vagy zero grant napokkal kiegészített ösztöndíjas) függetlenül a fizikai mobilitási napok és az utazásra jóváhagyott munkanapok fizetett szabadnapoknak minősülnek. |
|
Art. 45 |
3.2. Felsőoktatási munkatársak képzési célú Erasmus+ mobilitásának (STT) leírásaA felsőoktatási munkatársak képzési célú Erasmus+ mobilitása az oktatási és nem oktatási munkát végző munkatársak szakmai fejlődését előmozdító képzési célú tevékenység, amelynek formája: az uniós tagállamok és a programhoz társult harmadik országok vagy a programhoz nem társult harmadik országok valamely felsőoktatási vagy más, szakmai jellegű intézményében megvalósuló képzési célú eseményen való részvétel, szakmai látogatás, közvetlen munkahelyi megfigyelésen történő részvétel, szakmai képzés. A konferencián való részvétel és kutatási tevékenység nem minősül az Erasmus+ keretből nem támogatható mobilitásnak. |
|
Art. 46 |
A képzési mobilitás hozzájárul a munkatársak személyes és szakmai fejlődéséhez, gyakorlati tudásuk fejlesztéséhez. A mobilitás további céljai: továbbképzési lehetőség, tapasztalatcsere, bevált gyakorlatok átvétele, hallgatók szakmai gyakorlatának előkészítése, az intézményi együttműködés és a gazdasági szférával kialakított kapcsolatok erősítése. |
|
Art. 47 |
Képzési célú mobilitás folytatható az uniós tagállamok és a programhoz társult harmadik országok bármely felsőoktatási intézményében, illetve bármely fogadó ország szakmai jellegű intézményében. A programhoz nem társult harmadik országok felsőoktatási intézményeibe irányuló mobilitások kizárólag Erasmus+ intézményközi egyezmények alapján valósulhatnak meg. |
|
Art. 48 |
A képzési mobilitásnak olyan országban kell megvalósulnia, mely eltér mind a résztvevő állandó lakóhelyének, mind küldő intézményének országától. |
|
Art. 49 |
A munkatársak képzési célú fizikai mobilitásának minimális időtartama, amelybe az utazással töltött idő nem számít bele, uniós tagállamokban és a programhoz társult harmadik országokban lévő fogadó intézmény esetén 2 egymást követő munkanap, programhoz nem társult harmadik országok esetén 5 egymást követő munkanap. |
|
Art. 50 |
A mobilitás keretében megélhetési támogatás kizárólag a fogadó országban munkanapnak minősülő napokra adható. A programhoz nem társult harmadik országokba irányuló mobilitások esetén a program előírása szerint zero grant-típusú napok nem tervezhetők, így minden jóváhagyott mobilitási nap támogatott. |
|
Art. 51 |
A finanszírozás típusától (ösztöndíjas, zero grant-típusú, vagy zero grant napokkal kiegészített ösztöndíjas) függetlenül a fizikai mobilitási napok és az utazásra jóváhagyott munkanapok fizetett szabadnapoknak minősülnek. |
|
Art. 52 |
3.3. Felsőoktatási munkatársak Erasmus+ mobilitási pályázatának részvételi feltételeiErasmus+ oktatási vagy képzési célú mobilitáson való részvételre pályázatot nyújthat be a KPTI román állampolgárságú vagy Romániában érvényes letelepedési, illetve tartózkodási engedéllyel rendelkező alkalmazottja, aki teljesíti az adott pályázati felhívás feltételeit, valamint: |
|
Art. 53 |
Képzési mobilitásra olyan oktatók is nyújthatnak be pályázatot, akik adminisztratív vagy vezető beosztást is betöltenek, és az adminisztratív munkájukkal kapcsolatos továbbképzésen, tapasztalatcserén vennének részt. |
|
Art. 54 |
A pályázónak a programban való részvételhez megfelelő nyelvtudással kell rendelkeznie. |
|
Art. 55 |
Az egyéni pályázatban megfogalmazott munkatervnek összhangban kell lennie a mobilitás céljával és a pályázó munkakörével. |
|
Art. 56 |
Azon oktatók esetében, akik olyan mobilitásra pályáznak, amelyre a KPTI-nek nincs Erasmus+ intézményközi szerződése (az adott intézménnyel és/vagy az adott szakterületre), azzal a feltétellel hagyható jóvá a pályázat, hogy az érintett oktató közbenjárásával a mobilitás megkezdése előtt létrejön a szükséges megállapodás. |
|
Art. 57 |
A fizikai mobilitás megpályázott időtartama nem lehet rövidebb 2 egymást követő munkanapnál (a mobilitás időtartamába az utazási napok nem számítanak bele), a programhoz nem társult harmadik országok esetében a fizikai mobilitás minimális megpályázható időtartama 5 egymást követő munkanap. |
|
Art. 58 |
Nem lehet pályázatot benyújtani Romániában, vagy olyan országban megvalósuló oktatási vagy képzési mobilitásra, ahol a pályázó állandó lakcíme van. |
|
Art. 59 |
Ugyanazon pályázó adott tanévben csak egy (vagy uniós tagállamok és a programhoz társult harmadik országok, vagy a programhoz nem társult harmadik országok fele irányuló) Erasmus+ mobilitáson vehet részt. Az ettől eltérő gyakorlatról az adott tanévre / pályázati felhívásra vonatkozóan az Adminisztratív Tanács rendelkezhet. |
|
Art. 60 |
3.4. A pályázáshoz szükséges iratokA pályázat tartalmi és formai követelményeiről, valamint a beküldés módjáról az adott pályázati felhívás rendelkezik. |
|
Art. 61 |
A pályázat benyújtására a MOB elektronikus mobilitási nyilvántartó felületen kerül sor (https://mob.proteo.hu). |
|
Art. 62 |
A pályázás egy elektronikus űrlap kitöltésével történik, amelyben a résztvevőnek az alábbi adatokat kell megjelölnie: tervezett mobilitás helyszíne, mobilitás periódusa, mobilitás típusa. |
|
Art. 63 |
A pályázati űrlaphoz a mobilitás különböző fázisaiban még legalább az alábbi mellékleteket kell hozzárendelni (feltölteni). |
|
Art. 64 |
Érvényesnek tekinthető az a pályázat, amely a megadott határidőn belül került leadásra, és amely tartalmazza a pályázási időszakban leadandó, a fentiekben meghatározott mellékleteket. |
|
Art. 65 |
Hiányos, a pályázati feltételeknek nem megfelelő, vagy határidő után érkező pályázatok nem fogadhatóak el. Az iratok pótlására a megjelölt határidő lejártáig van lehetőség. |
|
Art. 66 |
3.5. A pályáztatás folyamataA pályázati felhívás az intézményi Erasmus+ Iroda javaslatára, az Adminisztratív Tanács engedélyével kerül kiírásra. |
|
Art. 67 |
A meghirdetésre a MOB elektronikus felületen kerül sor, a pályázási sarokdátumok megadásával, a megpályázható mobilitástípusok megjelölésével és a megpályázható oktatási és képzési helyszínek listájának közzétételével. › mob.proteo |
|
Art. 68 |
A pályázati kiírás MOB-on való közzétételéért és a pályázási folyamat adminisztratív lebonyolításáért az intézményi Erasmus+ Iroda felel. |
|
Art. 69 |
Egy adott pályázási időszakban online leadott pályázatokat a MOB összesítve hozzáférhetővé teszi a pályázatot elbíráló bizottság számára. A pályázatok elbírálásáról szóló határozatokat a pályázatokat elbíráló bizottság egyszerű szavazati többséggel hozza meg. A jóváhagyott mobilitási pályázatok száma és ezen belül a jóváhagyott mobilitási napok száma függ a rendelkezésre álló keretösszegtől és a benyújtott érvényes pályázatok számától. |
|
Art. 70 |
A leadott pályázatokat a bizottság által aláírt jegyzőkönyv rögzíti. A jegyzőkönyvek online formában a MOB-on, nyomtatott formában az intézményi Erasmus+ Irodában kerülnek megőrzésre. |
|
Art. 71 |
A jegyzőkönyvnek minimálisan a következő információkat kell tartalmaznia: az ülés dátuma, a kapcsolódó pályázási időszak azonosítója, az elbíráló bizottság tagjainak névsora, az elbírálásra kerülő pályázatok érvényessége. A pályázat eredményéről a pályázó a MOB felületen keresztül értesülhet. |
|
Art. 72 |
Az elbíráló bizottság pozitív döntése nem jelenti automatikusan a támogatás odaítélését. Ennek előfeltétele az Erasmus+ támogatási szerződés (Contract financiar în cadrul programului Erasmus+) megkötése. A KPTI fenntartja a változtatás jogát a sikeres pályázatról szóló döntéstől a támogatási szerződés megkötéséig (pl. a támogatás mértékének megváltoztatása a finanszírozott időtartam változtatása révén, objektív okok miatt). A támogatás folyósításának feltétele továbbá, hogy a szükséges pénzügyi keretet az Európai Bizottság az illetékes hazai ügynökség (A.N.P.C.D.E.F.P.) által az KPTI rendelkezésére bocsássa. › Committee for Awarding Scholarships |
|
Art. 73 |
A pályázat elbírálásának lezárulásától számított 2 munkanapon belül fellebbezés nyújtható be írásban a Rektori Hivatalba. A határidőre benyújtott fellebbezésekre a rektor által kijelölt bizottságnak a legrövidebb időn belül írásos választ kell adnia. |
|
Art. 74 |
4. Felsőoktatási munkatársak Erasmus+ mobilitásának lebonyolítása4.1. A mobilitás megszervezéseA pályázónak a megpályázott időszak megkezdése előtt legkevesebb 30 nappal fel kell töltenie a hivatalos meghívót a MOB felületen korábban elindított pályázati űrlap mellékleteként. |
|
Art. 75 |
Vízumot, utazást, utasbiztosítást, szállást a kiutazó munkatársnak kell intéznie, és az ezekkel kapcsolatos költségeket is ő viseli. Sem a KPTI, sem a fogadó intézmény nem köteles szállás, utazás, biztosítás ügyében intézkedni a résztvevő számára. |
|
Art. 76 |
A sikeresnek elbírált mobilitás időtartamának átütemezésére csak indokolt esetben, az Adminisztratív Tanács jóváhagyással kerülhet sor. Az a nyertes pályázó, aki nem teljesíti mobilitását a pályázati felhívásban megjelölt határidőn belül és nem rendelkezik az átütemezésre vonatkozó jóváhagyással, elveszíti a megnyert ösztöndíjhoz való jogát. |
|
Art. 77 |
4.2. A támogatási szerződés megkötésének és az ösztöndíjelőleg utalásának feltételeiKedvező pályázati döntés esetén az ösztöndíj folyósításának feltétele a támogatási szerződés megkötése a mobilitás megkezdése előtt és az abban foglalt kötelezettségek teljesítése. Támogatási szerződés kizárólag a KPTI-ben aktív munkaszerződéssel alkalmazott munkatárssal köthető. |
|
Art. 78 |
Támogatási szerződést kizárólag a pályázati felhívásban megjelölt megvalósítási perióduson belül kivitelezett mobilitásra lehet kötni. A mobilitás lebonyolítása a támogatási szerződés megkötésének pillanatában érvényes intézményi Erasmus+ mobilitási szabályzat szerint fog történni. A mobilitásra azon projekt szabályai érvényesek, amelyből a mobilitás támogatásra kerül. A támogatási szerződés alapján utalható az abban meghatározott mértékű ösztöndíjelőleg, a mobilitás kezdőnapja előtti utolsó utalási napon (amely rendszerint a hét utolsó munkanapja). |
|
Art. 79 |
A támogatási szerződés szövegét a MOB automatikusan generálja a rendelkezésre álló adatok alapján. A támogatási szerződés aláírására legkésőbb a mobilitás megkezdése előtt 5 nappal kerül sor. |
|
Art. 80 |
A szerződés akkor érvényes, ha a pályázó feltöltötte a mobilitás előtt csatolandó mellékleteket, úgymint a Biztosítást, illetve zöld utazás esetében a kapcsolódó Zöld utazási nyilatkozatot. A Biztosítás az utazási napokra és a mobilitás periódusára, azaz minimum a mobilitást megelőző napra, valamint a mobilitást követő napra is érvényes egészségbiztosítás, amely vonatkozik a fogadó országra és a tranzit országokra egyaránt (ez lehet európai egészségbiztosítási kártya – Card european de sănătate – vagy bármely más biztosítónál kötött biztosítás). Mivel az európai egészségbiztosítási kártya alapján az EU tagországaiban igénybe vehető ingyenes egészségügyi szolgáltatások korlátozottak, ajánlott teljes körű utasbiztosítás megkötése valamely biztosító társaságnál, valamint ajánlott az okmányok, úti okmányok és poggyász biztosítása elvesztés vagy ellopás esetére. A biztosításnak tartalmaznia kell továbbá a polgári felelősségi biztosítást (Răspundere civilă Faţă de Terţi). Zöld utazás (green travel) kategóriába tartozó utazás esetén szükséges a saját felelősségre adott nyilatkozat a zöld utazási bónusz igényléséről. |
|
Art. 81 |
4.3. A mobilitás periódusának meghosszabbítása vagy megrövidítéseA mobilitás periódusa indokolt esetben meghosszabbítható a pályázati döntésben jóváhagyott mobilitási napok számához képest, de a hosszabbítás zero granttal, azaz ösztöndíj nélkül lehetséges. 14 napnál rövidebb mobilitás meghosszabbítását a támogatási szerződés megkötését megelőzően kell kérvényezni a Rektori Hivatalban. |
|
Art. 82 |
A mobilitás periódusa a pályázati döntésben jóváhagyott mobilitási napok számához képest megrövidülhet, ilyenkor arányosan csökken a megélhetési támogatás is. Mobilitás nem lehet rövidebb az előírt minimális periódusnál. A mobilitás napjai számának csökkentését a KPTI kezdeményezheti a mobilitás megkezdése előtt kerethiány miatt. |
|
Art. 83 |
Amennyiben a részvételi igazolás által hitelt érdemlően igazolt mobilitási periódus rövidebb a támogatási szerződésben megjelölt mobilitási periódusnál, az ösztöndíj ennek megfelelően újraszámolásra kerül. A támogatási szerződés szükség esetén megfelelőképpen módosul. |
|
Art. 84 |
4.4. A mobilitás teljesítése után – az ösztöndíj utolsó részlete átutalásának feltételeiA fizikai mobilitást teljesített résztvevőnek hitelt érdemlően igazolnia kell a kiutazás és a mobilitás megvalósulását. |
|
Art. 85 |
A mobilitás befejezése után a résztvevőnek a támogatási szerződésben megjelölt határidőn belül ki kell töltenie és beküldenie az online EU kérdőívet (az erre vonatkozó felkérés e-mailben érkezik). |
|
Art. 86 |
A mobilitás utolsó napját követő 10 naptári napon belül a résztvevőnek be kell nyújtania továbbá a következő dokumentumokat: (a) A fogadó intézmény által kiállított részvételi igazolást (Certificate of attendance) a mobilitás periódusáról, eredeti aláírással, bélyegzővel ellátva (keltezése nem lehet korábbi, mint az utolsó mobilitási nap). Ennek szkennel elektronikus változatát a résztvevő feltölti a MOB-ra, a nyomtatott változatot átadja az intézményi mobilitási koordinátornak. |
|
Art. 87 |
A támogatási szerződés szerint az EU kérdőív mobilitás utáni dokumentumok beküldése egyben az utolsó ösztöndíjrészlet átutalásának kérelme. Az ösztöndíj utolsó részlete csak azután kerül átutalásra, miután a résztvevő munkatárs teljesítette fenti kötelezettségeit. |
|
Art. 88 |
4.5. Az ösztöndíj újraszámolása, részleges vagy teljes visszafizetése; vis maiorAz ösztöndíj újraszámolásra kerülhet abban az esetben, ha a résztvevő teljesíti az előírt minimális fizikai mobilitási periódust, de rövidebb mobilitási periódust tud hitelt érdemlően bizonyítani a részvételi igazolás alapján, mint ami a támogatási szerződésben ösztöndíjas periódusként szerepel. Ebben az esetben módosul a támogatási szerződés, csökken a megélhetési támogatási összeg, és az ösztöndíj utolsó részletéből kerül levonásra a különbözet. Amennyiben a levonandó összeg meghaladja az ösztöndíj utolsó – a résztvevő számlájára még át nem utalt – részletének összegét, akkor a résztvevőnek vissza kell fizetnie a kapott többlettámogatási összeget. |
|
Art. 89 |
Amennyiben a mobilitáson részt vevő munkatárs nem teljesíti a támogatási szerződésben és a mobilitási szerződésben vállalt kötelezettségeit, azaz: nem teljesíti az előírt minimális tartózkodási időt és/vagy az előírt minimális oktatási óraszámot, vagy nem igazolja a vállalt tevékenység elvégzését a megadott fogadó intézményben, vagy csak részlegesen vagy egyáltalán nem teljesíti a mobilitás utáni kötelezettségeit, akkor a kapott ösztöndíjat teljes egészében vissza kell fizetnie. |
|
Art. 90 |
Amennyiben a résztvevő munkatárs valamilyen külső, előre nem látható, teljes mértékben leküzdhetetlen és elkerülhetetlen esemény (vis maior) miatt nem tudja teljesíteni elkezdett Erasmus+ mobilitását, vagy nem tudja elkezdeni a KPTI-vel már leszerződött mobilitását, noha már eszközölt anyagi befektetést (szállás, utazás, biztosítás), az eset kezelése az Adminisztratív Tanács hatáskörébe tartozik. |
|
Art. 91 |
5. Egyetemi vezetők kiutazása meglévő vagy potenciális Erasmus+ partner intézményekhezAz intézeti mobilitás koordinátor és a KPTI vezetői (rektor, rektorhelyettes, dékán, dékánhelyettes) az Erasmus+ szervezési támogatás (SOM) terhére kiutazhatnak az Erasmus+ partnerintézményekhez vezetői beosztásukkal kapcsolatos célból (pl. kapcsolatépítés, szerződéskötés, tapasztalatcsere, monitorizálás), félévente maximum 5 mobilitási nap időszakra. Az utazási és a mobilitási napok fizetett szabadnapoknak minősülnek. |
|
Art. 92 |
Az egyetemi vezetők kiutazásának támogatása ösztöndíj (grant) formájában történik, amelynek összetevői és mértéke jelen szabályzat 2. Értelmező rendelkezések fejezetének Ösztöndíj / Grant címszavában leírtak szerint kerül meghatározásra. |
|
Art. 93 |
Az ösztöndíj folyósítása támogatási szerződés („contract financiar”) alapján történik, az abban leírtak szerint, egy részletben, a kiutazás előtt. |
|
Art. 94 |
A támogatási szerződésben foglaltak teljesítését a fogadó fél által aláírt, bélyegzővel ellátott részvételi igazolás (Confirmation of Erasmus+ Period) igazolja, amelynek melléklete egy rövid magyar nyelvű beszámoló (tartalmazza a kiküldetés célját, az elért eredményeket, a megszerzett tapasztalatokat, monitorizálás esetén a monitorizált személy(ek) nevét és a monitorizálás eredményét, következtetéseit). |
|
Art. 95 |
Az ösztöndíj újraszámolásra kerülhet abban az esetben, hogyha a résztvevő rövidebb mobilitási periódust tud bizonyítani a részvételi igazolás alapján, mint ami a támogatási szerződésben ösztöndíjas periódusként szerepel. Ebben az esetben módosul a támogatási szerződés, csökken a megélhetési támogatási összeg, és a résztvevőnek vissza kell fizetnie a kapott többlettámogatási összeget. |
|
Art. 96 |
Amennyiben a mobilitáson részt vevő nem igazolja a vállalt tevékenység elvégzését a szerződésben megadott fogadó intézményben, akkor a kapott ösztöndíjat teljes egészében vissza kell fizetnie. |
|
Art. 97 |
Ilyen jellegű mobilitások Mobility Agreement hiányában nem kerülnek feltüntetésre az Európai Bizottságnak a mobilitások nyilvántartására létrehozott online eszközében. |
|
Art. 98 |
6. Záró rendelkezésekA zero grant-típusú (önfinanszírozó) mobilitást végrehajtott résztvevőnek is teljesítenie kell minden, jelen szabályzat által előírt kötelezettséget, beleértve a mobilitás utáni kötelezettségeket is. |
|
Art. 99 |
A mobilitás ideje alatt elmaradt oktatási tevékenységeket az oktató köteles bepótolni, a dékánnal való egyeztetés alapján. |
|
Art. 100 |
Nem részesülhet újabb Erasmus+ ösztöndíjban az a felsőoktatási munkatárs, aki az KPTI-től a pályázást megelőző két tanévben már nyert mobilitást, de nem teljesítette a támogatási szerződésben, illetve annak mellékleteiben vállalt kötelezettségeit, valamint a mobilitása alatt a KPTI-ben érvényben lévő mobilitási szabályzat által előírt kötelezettségeket. |
|
Art. 101 |
Bármely csalás vagy csalási kísérlet az Erasmus+ mobilitással kapcsolatban fegyelmi kihágásnak minősül, és az ilyen eseteket az intézet belső rendszabályzatának megfelelően kell kezelni. A csalást vagy csalási kísérletet elkövető személy az Adminisztratív Tanács döntése alapján eltiltható az Erasmus+ programban való további részvételtől. |
|
Art. 102 |
A pályázatokkal és mobilitásokkal kapcsolatos összes eredeti okirat a Rektori Hivatalon belül működő Erasmus+ Irodában kerül megőrzésre. |
|
Art. 103 |
Jelen szabályzatot a KPTI Szenátusa 2023. november 8-án hagyta jóvá és 2024. január 1-től lép érvénybe. › Senate |